יום חמישי, 19 בפברואר 2015

התאמת גווני איפור– רשומה שלישית בסדרה

זוהי, אם כן, הרשומה השנייה שלי בנושא התאמת איפור . ברצוני לשוב ולהזכיר שאין בי שמץ של מקצוענות. מעולם לא למדתי איפור מקצועי, ומלבד את עצמי אולי אי פעם אאפר רק את בתי. גם לא ערכתי סקרים שמהם ניתן ללמוד  על טעמי הציבור. כל שאכתוב כאן , ולאורך הסדרה כולה, מתבסס אך ורק אל טעמי האישי.
תמיד אתן מוזמנות להגיב, להסכים, או להסביר במה לטעמכן אני טועה. בתם הסדרה, אני מתכוונת גם לערוך סקר בנושא.

אז לפי הסדר שהצעתי ברשומת המבוא, היום אדון בהתאמה לגווני עור הפנים. כמובן שבעצם אין אחת שגון עור פניה זהה לחלוטין לזה של אחרת, והמנעד הוא עצום. יחד עם זה ניתן לתת כיוונים כלליים. כמובן שבעולם כולו קיימים ונפוצים גם גוונים שלא אתייחס אליהם, כי אני מתייחסת רק לגוונים שנפוצים בארץ.


אז  נמשיך בהתייחסות לבהירות העור. 
.
הפעם אעסוק באיפור מסווה פגמים.
בשלב זה אדון רק בפצעונים, צלקות, עיוותי גוון ודומיהם. לא אעסוק, ברשומה זו , בפגמי מבנה. גם פגמי מבנה ניתן היטב להסוות  באמצעות איפור, אבל לנושא זה ברשומות על נושאים היותר מבניים.
כדי להסוות פגמים מהסוג בו ברצוני לדון ברשומה זו , שאיפתנו היא ליצור יותר אחידות  גוון. ודאי ששימוש במייקאפ בהיר מאוד או שקוף  לא יסתיר כלום, מנגד שימוש במייקאפ כהה ברנה משמעותית ביחס לגוון העור  ייצור מראה לא טבעי ולא נעים לעין. לכן עליך לבחור במייקאפ כהה בדרגה אחת בלבד מגוון עורך  והקפיד על מריחה אחידה שלו.
כבר לאחר מריחת המייקאפ ייעלמו מהעין הפגמים הקלים יותר. בחני היטב אם יש אי אלו פגמים שעם תוספת זעומה, על גבול הבלתי מורגשת, של מייקאפ, רק בסביבתם הקרובה, ניתן יהיה להסוות גם אותם.
מקומות בהם המייקאפ לא הספיק הוסיפי עליהם גם קונסילר. אם מדובר בפצעונים וצלקות – השתמשי בקונסילר שבגוון הקרוב לזה של המייקאפ ששמת. אם מדובר בפגמי אדמומיות יתר – השתמשי במעט מאוד מהקונסילר  הירוק.
אם עור פניך בוהק מאוד, הקפידי כן לשים פודרה, אבל דאגי שזו תהייה באותו הגוון של המייקאפ, ושהיא תהייה מאט. אם לעומת זה עורך נראה מעט עייף וחסר חיים, הוסיפי גם סופק . השתדלי גם שהפודרה תהייה מעט מבריקה.
אם יש לך רק מעט קמטוטים עדינים, שגם אותם תרצי להסוות, שימי עליהם טיפונת צללית לבנה או ניודית (בכל מקרה בהירה מגוון המייקאפ)  וטשטשי אותה טשטוש מקסימלי. עשי זאת לפני שאת שמה את הפודרה, אבל דאגי שהפודרה לא תגיע צמוד מידי לקמטוטים. צרי תחושה של מעבר הדרגתי בין  האיפור של הקמטון לבין הפודרה, עד שתיווצר אשליה אופטית כאילו אין שם את הצללית אבל גם לא את הקמט.
השלימי את  האפור  לפי בחירתך, אם רק בהדגשת הטוב שבך או בדרך דרמטית.

ברשומה הבאה אעבור אל הפנים הכהות, כמובן שוב אתחיל מהאיפור שמדגיש יופי .
יש למה לחכות!


בקרוב מאוד הרשומה הרביעית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך, מוזמנת להמליץ על הבלוג לחברותיך.

התגובה תיבדק, אם תאושר תפורסם. אם לא כתבת משהו קנטרני התגובה תפורסם, בין אם היא חיובית ובין אם היא שלילית.